Thema 2019

Aniek Moonen

Aniek Moonen is de voorzitter van de Jonge Klimaatbeweging. Als voorzitter zit ze aan tafel met CEO’s, ministers en Tweede Kamerleden om te praten over klimaatdoelen. Naast deze fulltime vrijwilligersfunctie doet ze een master Global Business and Sustainability aan de Erasmus Universiteit. Tijdens haar studie Liberal Arts and Sciences: Global Challenges aan het Leiden University College in Den Haag besloot Aniek Moonen om het heft in eigen handen te nemen en ging aan de slag als bestuurslid bij de Jonge Klimaatbeweging. Nu, als 24 jarige, heeft ze aardig wat macht naar zich toe weten te trekken. Zo spreekt ze vaak op radio en televisie, en is ze onderdeel van het expertteam dat het ministerie van Economische Zaken en Klimaat adviseert hoe het energiesysteem van de toekomst eruit moet zien.

Andere sprekers in 2023