Evenementen

Themaevent

Alle activiteiten en bezigheden van de Veerstichting staan een jaar lang in het teken van een één maatschappelijk thema, welke betrekking heeft op vele verschillende aspecten van de maatschappij. Tijdens het Themaevent van de Veerstichting wordt dit jaarlijks gekozen thema bekend gemaakt. Familie en vrienden, Veervrienden en sponsoren worden uitgenodigd op dit jaarlijkse kick-off evenement van de Veerstichting.

Themaevent
Veerevents

Onder leiding van het bestuurslid Evenementen en Organisatie organiseren de Veerstichting studentenambassadeurs, in groepjes van 4 tot 6 in 6 grote studentensteden, een evenement van één avond, om zo het jaarlijkse thema van de Veerstichting te belichten. Deze VeerEvents vinden plaats gedurende het jaar en gaan in op de verschillende invalshoeken en perspectieven rondom het thema. Zowel studenten als vormgevers nemen deel aan de VeerEvents en krijgen er de mogelijkheid om met elkaar te sparren en elkaar te inspireren met hun ideeën en gedachten.

Verse vis diner

Tijdens het jaarlijkse Verse VIS diner, krijgen de partners en grote sponsoren van de Veerstichting de mogelijkheid een avond te dineren met de Very Important Students (VIS) naar hun keuze die zich hebben opgegeven voor het symposium van de Veerstichting. Voorafgaand aan het diner geven een aantal van deze bedrijven een workshop. Daarna begint het diner waarbij de studenten steeds rouleren van tafel. Een buitengewone kans voor zowel de partners en sponsoren van de Veerstichting als de studenten om op een laagdrempelige manier met elkaar in gesprek te gaan.

Verse vis diner
Symposium

Aan het begin van de zomer, in juni, organiseert de Veerstichting het grote tweedaagse Symposium dat plaatsvindt in Leiden. Het deelnemersveld bestaat uit enerzijds 250 studenten van alle Nederlandse universiteiten en hogescholen, en anderzijds 250 zogenoemde vormgevers uit het bijvoorbeeld het bedrijfsleven, de wetenschap, de kunst- en cultuursector, de politiek, de sportwereld, e.d. Het symposium biedt een platform waar jonge, ambitieuze studenten in contact kunnen komen met deze vormgevers van de maatschappij die al een substantiële bijdrage leveren aan het maatschappelijk leven, en vice versa. Door het hoge niveau van zowel sprekers als deelnemers is deze ontmoeting een bron van energie en inspiratie, wat vaak resulteert in vernieuwende inzichten voor eenieder.

Van Lanschot Kempen

Shell