Bestuur

Het dagelijks bestuur bestaat uit een jaarlijks wisselende groep van zes studenten met verschillende studieachtergronden. Na een half jaar wordt de groep versterkt met twee ceremoniemeesters. Al sinds 1979 zijn zij erin geslaagd om elk jaar weer een wervelend symposium neer te zetten. Het bestuur wordt hierin bijgestaan door de adviesorganen van de Veerstichting: de Raad van Toezicht en de Commissie van Bijstand.

Het bestuur van 2018-2019

Godelieve Verburg – Voorzitter
Iskander Shadid – Penningmeester
Max Götz – Thematicus
Richella Stokhuyzen - Secretaris & Deelnemerswerving studenten
Robin Kautz – Deelnemerswerving vormgevers
Eline Bakker Schut – Marketing & Logistiek
Jochem Dek - Ceremoniemeester
Rosanne Roorda - Ceremoniemeester

Functieprofielen

Voorzitter: De voorzitter is eindverantwoordelijke van het team. Hij/zij geeft richting aan waar de Veerstichting dat jaar naartoe zal bewegen. Om te waarborgen dat het juiste pad gevolgd wordt, zorgt de voorzitter voor het bewaren van het overzicht en voor de teambuilding. Daarnaast is de voorzitter het gezicht naar buiten, wat inhoudt dat hij/zij veel contact heeft met het netwerk van de Veerstichting en altijd de speeches zal verzorgen. Tot slot is de voorzitter bezig met de Veerstichting ook op de lange termijn gezond te houden.

Penningmeester: De penningmeester is verantwoordelijk voor het ophalen en het uitgeven van geld. Hij/zij maakt op het begin van het jaar een begroting en gaat (samen met de voorzitter) langs grote bedrijven om acquisitie te lopen. Daarnaast zorgt de penningmeester voor de boekhouding, de belastingaangifte en de betalingen.

Thematicus: De thematicus is hoofdverantwoordelijk voor de vorming van het thema en het schrijven van de themaschets. Om het thema te vormen, heeft de thematicus veel contact met mensen uit verschillende sectoren uit de samenleving. Als de themaschets is voltooid, verlegt de thematicus zijn/haar focus op de samenstelling van het programma. De thematicus zorgt voor het aanschrijven van sprekers, artiesten, werkgroepleiders en de dagvoorzitter. Voor deze functie is het een pré dat je goed kan schrijven in het Nederlands en Engels.

Vormgeverswerving: De persoon die over de werving van de vormgevers gaat, zorgt ervoor dat de tribune op het symposium vol komt te zitten met 250 interessante ‘vormgevers van de maatschappij’. Het is van belang dat de vormgevers van hoge kwaliteit zijn én diverse achtergronden en sectoren hebben. De vormgeverswerver gaat op zoek naar de meest interessante mensen in de Nederlandse maatschappij en probeert aan hen kaarten voor het Veerstichtingsymposium te verkopen. Hij/zij krijgt hierbij hulp van de vormgeverambassadeurs.

Studentenwerving: De persoon die over de werving van de studenten gaat, zorgt ervoor dat de tribune op het symposium vol komt te zitten met 250 gemotiveerde studenten. Aan het begin van het jaar stelt hij/zij in 10 studentensteden een team van studentambassadeurs aan. Je organiseert voor hen een studentambassadeursdag en begeleidt deze mensen gedurende het jaar zodat zij een hoogwaardig Veerevent organiseren in hun stad.

Daarnaast zorg je ervoor dat de Veerstichting op zoveel mogelijk plekken in Nederland bekend wordt, zodat je een zo hoog mogelijke hoeveelheid studentaanmeldingen krijgt.

Marketing & Logistiek: De persoon die verantwoordelijk is voor de marketing en logistiek heeft een dubbele functie. Aan de ene kant zorg je voor de online en offline marketing van de Veerstichting. Je maakt alle social media-posts en schrijft kranten en tijdschriften aan. Daarnaast ben je hoofdverantwoordelijk voor de logistiek van het symposium. Je zorgt ervoor dat het thema visueel wordt gemaakt in de kerk en dat alle logistieke partijen worden aangestuurd. Vanaf februari word je hierbij versterkt door twee fulltime ceremoniemeesters.

Raad van Toezicht

Jacqueline Rijsdijk (Voorzitter)
Commissaris bij onder andere Deloitte en Triodos Groenfonds

Carel Stolker