Boegbeelden

Alexander Rinnooy Kan

Oud-Voorzitter Sociaal Economische Raad

Alexander Rinnooy Kan Het jaarlijks evenement van de Veerstichting biedt studenten een buitenkans iets over de samenleving te weten te komen – en andersom.

Constantijn van Oranje-Nassau

Speciaal gezant voor Techleap

Constantijn van Oranje-Nassau Spreek je uit, want je bent de toekomst. Luister en leer want je bent het heden. In de Veerstichting ontmoeten de generaties elkaar om vanuit verschillende inzichten over de toekomst van de maatschappij te praten en geïnspireerd te raken door nieuwe inzichten.

Rik Torfs

Voormalig rector van de Katholieke Universiteit Leuven

Rik Torfs Briljante studenten en vormgevers, mensen die werkelijk meespelen in de samenleving. Dynamiek en energie, dat kan alleen te danken zijn aan de Veerstichting.

Melanie Maas Geesteranus

Voormalig Lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Melanie Maas Geesteranus Ik ervaar het iedere keer weer als een feestje om aanwezig te zijn bij het symposium. Even uit je reguliere werk om te leren en je te verbazen. De mix tussen jong en oud maakt het extra leuk.

Justus Bruns

Designer en kunstenaar

Justus Bruns Ik ervaar de Veerstichting als een katalysator. Alle ideeën en plannen die hier worden gewisseld, versterken elkaar door bijzondere ontmoetingen. Ga er heen.

Daan Roosegaarde

Pionier, kunstenaar, ondernemer en ontwerper

Daan Roosegaarde Bij de Veerstichting komen oude en nieuwe werelden samen, van politieke tot jonge leiders. Wat ik merkte dat ze gemeen hebben is nieuwsgierigheid; het investeren in nieuwe dromen. Dat is ons nieuwe kapitaal.

Eddy Terstall

Filmregisseur

Eddy Terstall Of je nu drie multinationals hebt geleid of twintig films hebt gemaakt; je blijft altijd bijleren. Je blijft altijd student.

Abdelkader Benali

Schrijver en programmamaker

Abdelkader Benali Eigenlijk is de Veerstichting niets anders dan een epicentrum voor creativiteit, verbeelding en een ontmoetingsplek voor de wetenschap en de kunsten. Het gebeurt gewoon om de hoek in Leiden!

Sophie Hilbrand

Presentatrice en actrice

Sophie Hilbrand Het mooie van de Veerstichting is dat je twee dagen wordt ondergedompeld in een thema waar je niet dagelijks bij stil staat maar waar je wel veel mee te maken hebt. Het is ambitieus, doordacht, slim en zeer zeer inspirerend. En ik vind het fantastisch dat de stichting ervoor zorgt dat veel studenten in aanraking komen met grote denkers.

Neelie Kroes

Voormalig Eurocommissaris voor Mededinging

Neelie Kroes Nieuwe ideeën, en inzichten van de jonge generatie. Veerstichting biedt het platform voor interactie tussen generaties en disciplines. Op het internet en in de digitale wereld, kan mijn generatie leren van jongeren. Niemand heeft meer alleen de wijsheid in pacht of kan doen alsof. Wat een verademing!

Jimmy Nelson

Fotograaf (Before They Pass Away), filmmaker en spreker

Jimmy Nelson There I was, telling my stories over these amazingly two days. Days which I will never ever forget and nor the people that were listening.

nexperia