Thema 2019

Orville Breeveld

Orville Breeveld is programmamaker en muzikale duizendpoot. In de podcast 'Gemiste sterren' gaat hij op zoek naar de onterecht vergeten zwarte componisten binnen de klassieke muziek. Zijn nieuwe televisieserie 'Nieuwe blik terug' gaat over vergeten zwarte figuren uit de geschiedenis. Als marketingstrateeg bij het Concertgebouw vliegt hij vol enthousiasme van project naar project en zet hij zich in om muziekgenres vanuit alle hoeken van de wereld samen te brengen.

Tijdens het symposium komt hij vertellen over de machtsverhoudingen binnen de muziekwereld. Deze waren in het verleden aan de orde maar drukken nu nog steeds hun stempel op ons denken. Daarnaast zal hij een verbluffende jazz performance geven en de dag eindigen met een feestelijke verrassing.

Andere performances in 2023