Thema 2019

George Zarkadakis

George Zarkadakis is fictie en non-fictie schrijver, Artificial Intelligence engineer en een digital innovation professional. In al het werk dat hij doet legt hij een link tussen technologie en politiek. Naast zijn schrijverschap houdt hij zich bezig met het vormgeven en herstructureren van organisaties in de private en publieke sector. Hij helpt democratische instituties in deze vierde industrieĢˆle revolutie en filosofeert over machtsverdeling in de toekomst. In zijn boek 'Cyber Republic' legt hij de moeilijkheden van de combinatie tussen een democratisch stelsel en de zich steeds maar verder ontwikkelende kunstmatige intelligentie bloot.

Hoe kunnen we de liberale democratie opnieuw uitvinden in deze tijd, waar kunstmatige technologieeĢˆn ons dagelijks leven sturen? Kunnen wij erop vertrouwen dat het internet en alle grote social media platforms onze democratische idealen niet tekort doen?

Andere sprekers in 2021