Dan Shapiro

Hij werd benoemd tot een van de vijftien beste professoren van Harvard University, is oprichter en directeur van het ‘Harvard International Negotiation Program’ en professor psychologie op Harvard Medical School/McLean Hospital. Daniël Shapiro wordt beschouwd als een van de meest toonaangevende experts op het gebied van onderhandeling. Zo bemiddelde hij in veel conflicten in Israël, Oost-Europa en Noord- en Zuid-Korea, en zat hij drie jaar de ‘World Economic Forum’s Global Agenda Council on Conflict Resolution’ voor. Van het adviseren van wereldleiders in crisissituaties tot het beslechten van familieruzies, Shapiro hielp duizenden organisaties en individuen bij het oplossen van de problemen. Voortbordurend op zijn ervaringen en jarenlange onderzoek aan Harvard ontwikkelde hij verschillende aanvliegroutes hiervoor. Dan Shapiro zal dit jaar op het Veerstichting symposium delen wat de beste methodes zijn om conflicten te beslechten en de verbinding met elkaar aan te gaan.

Andere sprekers in 2017

ING