Ariel Ezrachi is hoogleraar mededingingsrecht en directeur van het centrum voor mededinging aan Oxford University. Regelmatig geeft hij advies aan overheden, advocatenkantoren en multinationals. Hij schreef meerdere boeken, waaronder Virtual Competition – The Promise and Perils of the Algorithm-Driven Economy (2016). Zijn onderzoek naar de digitale economie is gepubliceerd in onder andere de Economist, Wall Straat Journal, Financieel Dagblad en het NRC. Ezrachi zal op het symposium in september beargumenteren waarom de macht van bedrijven als Google, Facebook en Apple zo enorm groot is geworden en wat deze bedrijven met de gegevens doen van hun gebruikers. Ook zal hij adviseren wat wij kunnen doen om de macht van deze internetbedrijven in te perken.
Partners
*Gefinancierd door de Europese Unie. De hier geuite opvattingen en meningen komen echter uitsluitend voor rekening van de auteur(s) en geven niet noodzakelijkerwijs die van de Europese Unie of het Nationaal Agentschap weer. Noch de Europese Unie, noch het Nationaal Agentschap kan ervoor aansprakelijk worden gesteld.
Cultiveer