Geert Kazemier

Naast het hoofd van de sector Oncologische en Gastrointestinale Chirurgie is prof. dr. Kazemier tevens chirurg en directeur van het VUmc Cancer Center Amsterdam. Professor Kazemier voltooide zijn opleiding tot chirurg in 1998 in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Daarna volgde hij een vervolgopleiding in pancreas- en lever(transplantatie)chirurgie in Rotterdam en in het Universiteitsziekenhuis Eppendorf in Hamburg, Duitsland. Hij is lid van het bestuur van de Nederlandse Vereniging voor Heelkunde en Hoofdredacteur van het Nederlands Tijdschrift voor Heelkunde.

Als geen ander wordt hij dagelijks geconfronteerd met de ultieme uitdaging: de verwachtingen van zijn patiƫnten en hun familie. De geneeskunde en hoop zijn onlosmakelijk verbonden. Hoe gaan doktoren om met de hoop op genezing bij een ernstig ziekte, zoals kanker, waarbij alle hoop op hen gevestigd is en soms vals blijkt te zijn? En wat is de eigen hoop in dergelijke situaties?

Andere sprekers in 2016

ING