Kim Putters

Kim Putters is de kersverse directeur van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). In juni 2013 volgde hij Paul Schnabel op die sinds 1998 directeur was van het SCP. Naast zijn activiteiten als hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam was Kim Putters voor de Partij van de Arbeid van 2003 tot 2013 lid van de Eerste Kamer. Tijdens het 34ste syposium van de Veerstichting besprak hij met de deelnemers of wij in Nederland in staat van angst verkeren.

Bekijk het verhaal van Kim Putters op het Veerstichting symposium

Moet de overheid inderdaad meer verantwoordelijkheden aan bereidwillige burgers overdragen of ondergraaft zij hiermee de stabiliteit van haar eigen beleid en daarmee de samenleving? Bent u zelf bereid om taken van de overheid op eigen rekening te doen als u daar de ruimte voor krijgt?

Andere sprekers in 2013

nexperia