Ulrich Witt

Ulrich Witt is een Duitse econoom en directeur van de Evolutionaire Economie Groep van het Max Planck Instituut voor economie. Hij is gepromoveerd aan de Universiteit van Göttingen en was als professor verbonden aan de Universiteit van Mannheim, the University of Southern California en de universiteit van Freiburg, waar hij tevens rector was van de economische faculteit. In zijn onderzoek verbindt hij inzichten van verschillende disciplines zoals biologie, psychologie en economie, met als doel het verrijken van het economische vakgebied. Ulrich Witt heeft meer dan 100 academische artikelen gepubliceerd en is betrokken geweest bij de publicatie van 12 boeken. Hij is Honorair Professor aan de Universiteit van Jena en heeft in 2003 een eredoctoraat van de Universiteit van Witten-Herdecke ontvangen. Daarnaast is hij erelid van de Japanse Associatie voor Evolutionaire Economie en is hij winnaar van de prestigieuze William Kapp prijs.

Bekijk het verhaal van Ulrich Witt op het Veerstichting symposium

Andere sprekers in 2012