Louise Fresco

Louise Fresco (1952, Meppel) is landbouwkundige en cum laude gepromoveerd aan Wageningen University. Sinds zij in de tweede helft van de jaren zeventig haar veldwerkcarri√®re begon, heeft zij voor professionele doeleinden meer dan 60 landen buiten Europa en Noord Amerika bezocht en was zij bestuurslid en adviseur voor diverse landbouw onderzoeksinstituten in Frankrijk, Afrika, Zuid-Amerika en Azi√ę. Van januari 2000 tot mei 2006 was mevrouw Fresco Assistant Director-General van de FAO, de voedsel- en landbouworganisatie van de Verenigde Naties.

Momenteel is zij als hoogleraar verbonden aan de Universiteit van Amsterdam, is zij visiting professor aan Stanford University en distinguished professor aan Wageningen University. Zij is kroonlid van de SER, commissaris bij Rabobank en niet-uitvoerend bestuurder van Unilever. Mevrouw Fresco is betrokken bij talloze culturele en maatschappelijke initiatieven en naast wetenschappelijke publicaties schrijft zij onder andere een tweewekelijkse column in de NRC, essays, literaire kritieken en romans.

Bekijk het verhaal van Louise Fresco op het Veerstichting symposium

Andere sprekers in 2012