Gunter Pauli

Gunter Pauli (1956, Antwerpen) studeerde economie aan de Universiteit van Antwerpen en behaalde later een MBA aan INSEAD. Hij ontwikkelde zich daarna als ‘serial entrepreneur’ waarbij zijn activiteiten zich richtten op zowel handeldrijven als cultuur, wetenschap, politiek en milieu. Hij was onder andere de CEO van Ecover waar hij verantwoordelijk was voor de bouw van de eerste ecologische fabriek ter wereld. Daarnaast was Pauli oprichter van The Zero Emmisions Research and Initiatives samen met de United Nations University in Tokyo en is hij lid van de Club van Rome. Hij heeft 20 boeken geschreven en 37 fabeltjes, welke zijn uitgegeven in meer dan 30 talen. Zijn laatste werk De Blauwe Economie verkocht reeds meer dan 1 miljoen exemplaren.

Bekijk het verhaal van Gunter Pauli op het Veerstichting symposium

Andere sprekers in 2012