Charles Kenny

Charles Kenny (1970) was Senior Economist bij de Wereldbank en is momenteel werkzaam als Senior Fellow bij de vooraanstaande denktank The Center for Global Development. Daarnaast is hij als Schwartz Fellow verbonden aan The New America Foundation. In zijn onderzoek richt hij zich op de ontwikkelingen met betrekking tot de Millenniumdoelen, de oorzaken van economische groei, de link tussen economische groei en bredere ontwikkelingen, en de rol van technologie in het verbeteren van leefomstandigheden. Hij is de auteur van het boek Getting Better: Why Global Development is Succeeding, and How We Can Improve the World Even More. Daarnaast is hij columnist voor Foreign Policy magazine en levert hij regelmatige bijdragen aan Business Week magazine.

“We are seeing a convergence in global quality of life compared to this massive divergence in income; basic quality of life is getting cheaper, cheaper and cheaper”.

Bekijk het verhaal van Charles Kenny op het Veerstichting symposium

Andere sprekers in 2012