VeerEvent Rotterdam
Blind vertrouwen op een duurzame toekomst: Hoe transparant is groen?

In onze samenleving maakt de ecologische wereld een grote transitie door. Deze huidige verschuivingen veroorzaken onzekerheid en instabiliteit. Het zijn voornamelijk de grote bedrijven, organisaties en overheden die invloed hebben op deze transitie. Kunnen wij blind vertrouwen op de verantwoordelijkheid die deze partijen dragen? Zeker in tijden waarin dubieuze groene marketing, oftewel ‘greenwashing’, actueel is, vinden wij het belangrijk om te weten op wie wij kunnen vertrouwen. Wat als de weloverwogen milieu en maatschappelijke inspanningen van een bedrijf of organisatie niet meer dan een uiterlijk vertoon blijken te zijn?

Gedurende de avond kijken wij middels sprekers en discussies kritisch naar het vertrouwen in onze duurzame toekomst. Kunnen wij vertrouwen op onze samenleving en de keuzes die voor ons worden gemaakt? Het VeerEvent Rotterdam hielp ons tot een helder inzicht te kunnen komen op de gebieden van greenwashing, duurzaam ondernemen en de verantwoordelijkheden van de samenleving en het individu in deze duurzame transitie.

Sprekers:

Jan Rotmans