04-03-2019: VeerEvent Utrecht

Op 4 maart vond het jaarlijkse VeerEvent in Utrecht plaats. In een zaal die over de Singel uitkeek in de Stadsschouwburg, kwamen 120 geïnteresseerde studenten en vormgevers bij elkaar.

Sophie trapte af met een korte inleiding en uitleg van het thema van dit jaar: grenzen aan maakbaarheid. Op deze avond stond de maakbaarheid van de menselijke geest centraal. Hoeveel invloed hebben wij op ons eigen geluk? En wat is de relatie tussen ons geluk en performance op onder andere de werkvloer? Deze en andere (levens)vragen passeerden de revue. Ex-McKinsey Rens Ter Weijde, momenteel werkzaam bij Purpose+, bracht ons iets bij over de “Science of Happiness” en stelde ons vragen om samen te ontdekken hoe wij ons prestatievermogen kunnen optimaliseren. De missie was om high performance met high well-being te combineren. De groep was erg betrokken en deed enthousiast mee. Na deze interactieve sessie volgde een kort intermezzo, waarin een Utrechtse studente twee gedichten aan het publiek voordroeg. Daarna was het tijd voor de tweede spreker: Reine Rek, een freelance filosofe, verbonden aan de School of Life in Amsterdam. Al filosoferend langs de weg van grote denkers uit het verleden, bood zij het publiek perspectieven aan die ook nu nog relevant zijn. Als praktisch filosoof liet zij ons stilstaan bij grote vragen, maar koppelde ze de inzichten ook terug naar iets “waar je wat aan hebt”.

Na twee uur aan inspirerende verhalen en interactie was er nog tijd voor een borrel, uiteraard onder begeleiding van een reflecterend gesprek.

nexperia