VeerMatching

Eén van de kernwaarden van de Veerstichting is verbinding. Door de huidige omstandigheden is het een grote uitdaging om de verbinding tussen vormgever en student tot stand te laten komen. Naast ons online evenement Veertueel Verbonden op 19 juni, hebben wij een dit jaar een nieuw initiatief opgezet: VeerMatching!

VeerMatching is speciaal opgezet om vormgevers en studenten een kijkje te geven in elkaars wereld. Door je op te geven voor de matching word je gekoppeld aan een vormgever of student met wie je gaat sparren in het kader van ons thema “Wie is hier verantwoordelijk?” Na het beantwoorden van een paar vragen gaan wij op zoek naar een match om een inspirerende (online) ontmoeting te organiseren. In de aanmelding zal je zien dat je zelf kunt bepalen in welke vorm het gesprek plaatsvindt. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen tussen een wandeling op anderhalve meter afstand of een videogesprek. Zodra je gematcht wordt bepaal je zelf met je match een datum en tijd. Er zijn beperkte plekken beschikbaar dus meld je snel aan! Aanmelding is kosteloos.

Een inclusievere Veerstichting

Sinds 1979 vindt de Veerstichting zichzelf keer op keer opnieuw uit. Juist wanneer men denkt te weten wat er te verwachten valt, verbazen, verrassen en verbluffen wij onze deelnemers. Tegelijkertijd moeten ervaringen en inzichten uit het verleden ons doen inzien waar een grote uitdaging voor de Veerstichting nog ligt: inclusiviteit. Iedereen met een liefde voor het maatschappelijk debat en expertise in het eigen vakgebied is welkom en moet zich welkom vóélen bij de Veerstichting. Iedereen. Het Veerstichting symposium is namelijk niet alleen een ontmoeting tussen generaties en vakgebieden, maar ook tussen culturele zienswijzen en achtergronden. Het is ons streven dat iedere deelnemer van de 41e editie zich niet alleen geïnspireerd, verbonden en bewogen voelt, maar ook volkomen welkom!

Take away