#iamresponsible

Naast Veertueel Verbonden en VeerMatching, blijven wij ook online actief. Hier hebben we jouw hulp bij nodig.

Middels videoboodschappen laten we zien hoe onze vormgevers, studenten, VeerVrienden, partners en alle andere personen die hier aan mee willen doen, juist nu hun verantwoordelijkheid nemen en bijdragen via #iamresponsible. Dit vormt een uniek en kenmerkend beeld voor deze tijd, maar ook een beweging van hoop en inspiratie.

Neem jij je verantwoordelijkheid door een korte video van maximaal 4 minuten van jezelf opnemen waarin je vertelt over jouw inzichten in het thema verantwoordelijkheid? Hoe zie jij verantwoordelijkheid? Kun je je verantwoordelijkheid nog nemen ondanks de maatregelen? Zo ja, hoe dan, en zo niet, waarom niet? Hoe ga je hiermee om? Wat doet dat met jou? Wij zijn op zoek naar jouw ideeën!

Hoe film je het?

• Open op je telefoon de camera app, zet deze in de video stand, in de selfie modus (dus de camera die op jezelf gericht is, en indien mogelijk in de HD stand).
  • Houd je telefoon recht op.
  • Zorg dat je in een ruimte bent waar niet te veel achtergrond geluid of muziek is.
  • Houd je hand niet op de microfoon, zodat het geluid goed wordt opgenomen.
  • Zorg ervoor dat je niet tegen het licht in filmt.
  • Houd jezelf voortdurend in het midden van het beeld. Daarbij mag er wel omgeving zichtbaar zijn, dus niet te dicht op het scherm.
  • Je mag staan of zitten. Ook lopen mag, als het maar niet teveel schokt en je wel in beeld blijft.
  • Begin je opname met het noemen van: je naam, je functie/studie en waar je vandaan komt.

Stuur dit vervolgens naar marketing.logistiek@veerstichting.nl of via WhatsApp naar 06-12647337. Als er verder vragen zijn, horen wij dit natuurlijk graag!

#iamresponsible videoboodschap #1 Katja Malokhvei

#iamresponsible videoboodschap #2 Lenne Michiels

Een inclusievere Veerstichting

Sinds 1979 vindt de Veerstichting zichzelf keer op keer opnieuw uit. Juist wanneer men denkt te weten wat er te verwachten valt, verbazen, verrassen en verbluffen wij onze deelnemers. Tegelijkertijd moeten ervaringen en inzichten uit het verleden ons doen inzien waar een grote uitdaging voor de Veerstichting nog ligt: inclusiviteit. Iedereen met een liefde voor het maatschappelijk debat en expertise in het eigen vakgebied is welkom en moet zich welkom vóélen bij de Veerstichting. Iedereen. Het Veerstichting symposium is namelijk niet alleen een ontmoeting tussen generaties en vakgebieden, maar ook tussen culturele zienswijzen en achtergronden. Het is ons streven dat iedere deelnemer van de 41e editie zich niet alleen geïnspireerd, verbonden en bewogen voelt, maar ook volkomen welkom!

Take away