VeerStichting

Melanie_Schultz_van_Haegen

Melanie Schultz van Haegen

Minister van Infrastructuur en Milieu

“Ik ervaar het iedere keer weer als een feestje om aanwezig te zijn bij het symposium. Even uit je reguliere werk om te leren en je te verbazen. De mix tussen jong en oud maakt het extra leuk.”

Constantijn van Oranje-Nassau

Kabinetschef Eurocommissaris Neelie Kroes (2013-2014)

“Spreek je uit, want je bent de toekomst. Luister en leer want je bent het heden. In de VeerStichting ontmoeten de generaties elkaar om vanuit verschillende inzichten over de toekomst van de maatschappij te praten en geïnspireerd te raken door nieuwe inzichten.”

Sophie Hilbrand

Presentatrice en actrice

“Het mooie van de veerstichting is dat je twee dagen wordt ondergedompeld in een thema waar je niet dagelijks bij stil staat maar waar je wel veel mee te maken hebt. Het is ambitieus, doordacht, slim en zeer zeer inspirerend. En ik vind het fantastisch dat de stichting ervoor zorgt dat veel studenten in aanraking komen met grote denkers.”

Alexander Rinnooy Kan

Oud-Voorzitter Sociaal Economische Raad

“Het jaarlijks evenement van de VeerStichting biedt studenten een buitenkans iets over de samenleving te weten te komen – en andersom.”

Eddy Terstall

Filmregisseur

“Of je nu drie multinationals hebt geleid of twintig films hebt gemaakt; je blijft altijd bijleren. Je blijft altijd student.”

Neelie Kroes

Europees commissaris voor de Digitale Agenda (2010-2014) en Europees commissaris voor Mededinging (2004-2010)

“Nieuwe ideeën, en inzichten van de jonge generatie. VeerStichting biedt het platform voor interactie tussen generaties en disciplines. Op het internet en in de digitale wereld, kan mijn generatie leren van jongeren. Niemand heeft meer alleen de wijsheid in pacht of kan doen alsof. Wat een verademing!”

justusbruns-3862

Justus Bruns

Designer en kunstenaar

“Ik ervaar de VeerStichting als een katalysator. Alle ideeën en plannen die hier worden gewisseld, versterken elkaar door bijzondere ontmoetingen. Ga er heen.”

NRC Foto Roger Cremers – kopie

Daan Roosegaarde

Pionier, kunstenaar, ondernemer en ontwerper

“Bij de VeerStichting komen oude en nieuwe werelden samen, van politieke tot jonge leiders. Wat ik merkte dat ze gemeen hebben is nieuwsgierigheid; het investeren in nieuwe dromen. Dat is ons nieuwe kapitaal.”

Rik Torfs

Rector van de Koninklijke Universiteit Leuven

“Briljante studenten en vormgevers, mensen die werkelijk meespelen in de samenleving. Dynamiek en energie, dat kan alleen te danken zijn aan de VeerStichting.”

Foto Abdelkader Benali

Abdelkader Benali

Schrijver en programmamaker

“Eigenlijk is de VeerStichting niets anders dan een epicentrum voor creativiteit, verbeelding en een ontmoetingsplek voor de wetenschap en de kunsten. Het gebeurt gewoon om de hoek in Leiden!”

Jimmy Nelson

Wereldberoemd fotograaf (Before They Pass Away), filmmaker en spreker

“There I was, telling my stories over these amazingly two days. Days which I will never ever forget and nor the people that were listening”