VeerEvent Wageningen

VeerEvent RotterdamHet VeerEvent ‘Kiezen voor Kwetsbaarheid’ te Wageningen in het kort:
Op 10 april 2018 stroomt het publiek gestaag Vreemde Streken binnen. Allen voor het eerst aanwezig bij de primeur van een VeerEvent in Wageningen. Conversaties worden tot stilte gemaand door het geluid van het themafilmpje wat de zaal vult.

Na de opening wordt de eerste spreekster op het podium geholpen: Josephine Rees. Ze sprak over het zware scooterongeluk wat haar ongeveer een jaar geleden is overkomen. Waar ze nu, op dit moment, nog steeds van herstellende is. Een inspirerend verhaal over kwetsbaarheid, kracht en doorzettingsvermogen tijdens haar revalidatieproces zet het publiek aan het denken.

Het publiek wordt wakker geschud als Tjebbe Broek, van het codarts conservatorium in Rotterdam, begint te spelen. De Flamenco gitarist laat het publiek zich wanen in de Spaanse zon.

De Spaanse zon verdwijnt, en Antoon Kanis zet ons de politieke bril op. Het jongste lid van de provinciale staten van Gelderland opent de discussie over de kwetsbaarheid van politiek en regeren.
Murhaf betreedt vervolgens het podium en laat ons kennismaken met zijn zang. Waarna hij vertelt over zijn komst naar Nederland en kijk op de samenleving, met snufje humor.

Na het optreden van Murhaf was het de beurt aan het publiek. De discussie over kwetsbaarheid werd geopend, en de brug tussen student en vormgever van de maatschappij werd gelegd.

Loyens & Loeff

ECP