VeerTafels

Dit jaar zal het symposium een andere vorm hebben dan normaal. De coronacrisis heeft ons gedwongen om terug te gaan naar onszelf. Maar, zijn wij in onze eenzaamheid ondertussen te ver van elkaar afgedreven? We zien een groei van wederzijds wantrouwen zoals nooit tevoren: het vertrouwen in de overheid lijkt geschonden, hevige polarisatie doet het vertrouwen in de medemens wankelen en het vertrouwen in de toekomst is onzeker.

De Veerstichting kiest er dit jaar daarom voor om het roer drastisch om te gooien. Als bestuur zijn wij op zoek gegaan naar een manier om mensen zich weer verbonden te laten voelen. Met oprechte nieuwsgierigheid naar elkaar, rustig, genuanceerd. Weg van het massale en terug naar de menselijke maat. We moeten onze blik verruimen, elkaar beter begrijpen en elkaar terugvinden. Samen met onze deelnemers willen wij dit vertrouwensexperiment aangaan, om het vertrouwen in de samenleving weer op te zoeken.

Neem daarom dit jaar deel aan het 42e Veerstichting Symposium door aan te schuiven bij een VeerTafel! Een VeerTafel bestaat uit 6 tot 8 ambitieuze topstudenten en grensverleggende vormgevers. De VeerTafel wordt gehost door een van de deelnemers aan jouw VeerTafel. Bij diegene beleef je samen met de andere tafelaars het unieke 42e Veerstichting Symposium! Jij en jouw VeerTafel staan er overigens niet alleen voor, maar maken deel uit van een beweging met tientallen andere VeerTafels door heel Nederland!!

VeerTafels

Het programma bestaat uit een boeiende mix van internationale en nationale sprekers, prikkelende performances, verrassende discussies en uitdagende interactiemomenten. Daarnaast kun je tijdens een uitgebreid diner genieten van een spectaculaire dinershow. Dit alles zal via een livestream rechtstreeks te volgen zijn aan jouw VeerTafel.

Ook steken jullie zelf de handen uit de mouwen. Het is namelijk een interactieve symposiumdag, waarbij de deelnemers met elkaar én met de sprekers op zoek gaan oplossingen voor de grootste vertrouwensproblemen van vandaag.

Stap uit je bubbel en schuif aan bij mensen die je anders nooit ontmoet zou hebben. Geef jezelf bloot en kom tot nieuwe inzichten en ideeën. Op 24 juni 2021 gaan we weer met elkaar aan tafel, kijken we elkaar weer in de ogen en gaan we het gesprek weer aan. Doe jij mee?

Ga de uitdaging aan!

GreenbergTraurig