VeerMatching

De coronacrisis zorgt ervoor dat de afstand en het wantrouwen tussen generaties steeds groter wordt. We moeten verplicht afstand houden van elkaar, contact verwatert, vertrouwen verdwijnt en vooroordelen en vijandbeelden sluipen erin. Maar, we vergeten soms dat verschillende generaties elkaar juist zoveel te bieden hebben. Wij willen ervaring verbinden aan jeugdig enthousiasme, kennis verbinden aan innovativiteit.

In een tijd dat wantrouwen de boventoon voert en afstand de norm is, is een vertrouwelijk gesprek juist van onschatbare waarde. De Veerstichting wil dan ook zorgen voor de terugkeer van het kwetsbare gesprek tussen verschillende generaties. Na het succes van de afgelopen jaren presenteren wij daarom dit jaar opnieuw VeerMatching. Hierbij worden een student en een ‘vormgever van de maatschappij’ op basis van hun interesses, dromen en ideeën zorgvuldig aan elkaar gematcht. Zij kunnen dan met elkaar in gesprek gaan tijdens een ontmoeting op 1,5 meter, een wandeling of een Zoom-call. Juist in een tijd waar afstand de norm is, blijven we zo verschillende generaties met elkaar verbinden.

Ben jij ook zo toe aan een verrassend en inspirerend gesprek? Meld je dan aan voor VeerMatching via onderstaande knop. Vertel de ander over je dromen en plannen. Inspireer de ander met werk en levenservaring. Pak je kans om je horizon te verbreden en maak deel uit van ontmoetingen die de wereld vormen.

GreenbergTraurig

Take away