In staat van Angst

foto decor
19 sep 2013 - 12:00

Ontwerpers

Nienke Hoogvliet (1989), Lotte de Raadt (1987), Michiel Martens (1985) en Jetske Visser (1985), vier jonge interieur ontwerpers. Met hun werk willen zij een verhaal vertellen, geïnspireerd door de drijfveer van mens, natuur en de fascinatie voor materiaal.

Ons dagelijks leven zit vol met een divers palet aan ‘angsten’, van iets persoonlijks als eenzaamheid tot beveiliging, watersnood, afrastering, camera’s tot oorlog. Deze soms subtiele uitingen of juist erg aanwezige aanpassingen aan onze leefomgeving heeft het viertal vertaald naar een ontwerp en expositie voor binnen in de kerk.

www.nienkehoogvliet.nl, www.lottederaadt.nl, www.michielmartens.nl, www.jetskevisser.nl.

foto decor

Expositie

Angst kent vele vormen en is een belangrijk onderdeel van het menselijk zijn. In de expositie worden een aantal werken getoond die balanceren tussen design, mode en kunst. Het laat zien hoe we streven naar perfectie, bang zijn om te vergeten, ons zelf willen verstoppen of hoe we omgaan met de dood. Negen visies op het thema door:

Peter Zwaan, Nienke Hoogvliet, Jetske Visser, Cindy Bakker, Britt Roelse, Boudewien van den Berg, Pieter van den Bosch, Alissa van Asseldonk en Bart Hess.

Peter Zwaan 'Verboden vrucht' (2) decor

Curatoren: Nienke Hoogvliet, Lotte de Raadt, Jetske Visser, Michiel Martens

( foto: Peter Zwaan, Verboden vrucht, 2012)