OFF LINE

Winactie Nationale Opera & Ballet

Op 9 september 2017 zal De Nationale Opera het seizoen openen met de bijzondere opera  La Forza del Destino van Giuseppe Verdi. Het noodlot slaat ongenadig hard toe. Tegen de achtergrond van een oorlog ontspint zich een familieconflict met fatale afloop…

Al in het eerste bedrijf van La Forza del Destino staat de tragische heldin voor een onmogelijke opgave: de keuze tussen Don Alvaro, op wie ze smoorverliefd is, en de nagedachtenis van haar vader, die per ongeluk door Alvaro is gedood.

In het verhaal verloopt de tijd sprongsgewijs, waardoor het stuk niet gemakkelijk te ensceneren is. De Forza heeft grote invloed gehad als voorloper van het ‘patchwork-drama’ en is van grote betekenis geweest voor de ontwikkeling van met name de Russische opera.

Klinkt deze bijzondere opera jou als muziek in de oren? De VeerStichting heeft goed nieuws, want van Nationale Opera en Ballet mogen wij 5×2 kaarten aan studenten weggeven voor de première op 9 september 2017.

Deelname
Wil jij kans maken op twee kaarten voor deze prachtige voorstelling? Je kan als volgt deelnemen met deze actie:

1. Kijk in je omgeving naar interessante vormgevers
  2. Vertel ze over de VeerStichting en breng ze op de hoogte van deze actie
  3. Breng hem/haar met ons in contact door te mailen naar deelnemers@veerstichting.nl, o.v.v. ‘opera actie’

Kijk voor meer informatie over La Forza Del Destino op de website van De Nationale Opera

Wat is een vormgever?
Elk jaar brengt de VeerStichting ontmoetingen tot stand door een deelnemersveld te creëren op het symposium met 250 studenten en 250 ‘vormgevers van de maatschappij’. De VeerStichting is op zoek naar inspirerende denkers uit o.a. het bedrijfsleven, de wetenschap, overheid, kunst en media, die de discussie aan willen gaan met studenten en met hun mate van expertise bij kunnen dragen aan de ontwikkeling van een jongere generatie. Wellicht ken jij een interessante hoogleraar van jouw studie, is jouw moeder een hartchirurg of is jouw oom een beeldend kunstenaar; vormgevers vind je overal en in allerlei vormen.

Deelnemen aan deze actie kan tot 1 augustus 2017.