OFF LINE

Pitchdag

Dit jaar introduceert de VeerStichting een nieuwe aanmeldoptie voor studenten om deel te nemen aan het symposium: de Pitch. Studenten met een goed idee voor een start-up met maatschappelijk rendement maken niet alleen kans op deelname aan het symposium in september, maar ook om uitgenodigd te worden voor de VeerStichting Pitchdag op donderdag 1 juni 2017.

Deelname

Vereisten

• Pitch je idee in een filmpje van maximaal 5 minuten of beschrijf je idee in maximaal 700 woorden (Powerpoint, poster, Word bestand, infographic, etc.)
  • Het idee moet gerelateerd zijn aan het thema “OFF LINE: Ben jij nog verbonden?
  • Het idee heeft een maatschappelijk doel en is daadwerkelijk in de praktijk te brengen.

Winnaars

• De beste pitches worden uitgenodigd op de VeerStichting Pitchdag
  • De winnaar wordt bekend gemaakt op het symposium en krijgt €1000,- om het idee uit te voeren

Heb jij een baanbrekend idee voor een start-up? Lever jouw pitch hier in voor 1 mei 2017.

Pitchdag

De studenten met de pitches krijgen direct toegang tot het symposium in september. Daarnaast wordt er speciaal voor hen de Pitchdag georganiseerd op donderdag 1 juni 2017. Onder begeleiding van een professionele jury zullen de studenten deze dag de mogelijkheid krijgen om hun idee te pitchen en te verbeteren.

Pitchjury 2017

De Pitchjury bestaat uit een aantal succesvolle ondernemers met een eigen start-up:

Jouri Schoemaker
Co-founder Shake-on en Nederlands Kampioen Pitchen
“Begin zo vroeg mogelijk met een idee te pitchen en feedback te vergaren van vrienden, partners en experts. Als ondernemer of ondernemende werknemer ben je degene die zijn hoofd boven het maaiveld durft uit te steken, waarna de experts op jou zullen reageren en jullie samen het concept zijn juiste richting kunt geven.”

Inspiratie nodig voor een goede pitch? Bekijk Jouri’s pitch voor Shake-on hier!

Constance Scholten
CEO Camarilla
“De tip die ik iedere ondernemer geef is aanpassingsvermogen. Je moet niet met alle winden mee kunnen waaien, maar je moet wel ontzettend adaptief zijn als ondernemer, anders red je het niet.”

Karim Akhlal
CEO Recrout en ‘Talent van het jaar 2017’ door het Financieel Dagblad
“Het moment dat je realiseert dat je als ondernemer je eigen wereld kunt creëren, je eigen diensten en producten kunt ontwikkelen waar andere mensen met plezier gebruik van maken, is het moment dat je realiseert dat alles mogelijk is. Op één voorwaarde. Dat je bereid bent om met elk vezeltje dat je in je hebt te vechten voor je bedrijf. Als je niet 100% gelooft in wat je doet dan zijn er makkelijkere manieren om je geld te verdienen. Er is niets romantisch aan het startend ondernemerschap.”

Pepijn de Visscher
Oprichter Brainrack en Ideedock en eigenaar van de restaurantketen Seafood Bar
“Focus op wat ook daadwerkelijk een probleem is, om vervolgens zo efficiënt mogelijk te valideren of er vraag naar is. Er zijn teveel ondernemers bezig met oplossingen waar niemand op zit te wachten. Zet vervolgens een target en een deadline. Na enige tijd moet je start-up vanzelf gaan vliegen, zo niet, dan kun je je afvragen of je ermee door moet gaan.”