OFF LINE

Deelnemen studenten

Ben jij student aan de universiteit, kunstacademie, conservatorium, KIM of KMA? Dan kan jij aanwezig zijn op het 38ste VeerStichting symposium! Om deel te nemen aan het symposium moet je een toelatingsopdracht inleveren.

Toelatingsopdracht

Je kan kiezen tussen de volgende opdrachten:

• Een pitch voor een start-up
  • Een thematisch essay
  • Een design

De beste 250 inzendingen mogen deelnemen aan het symposium. Deze selectie wordt gemaakt door succesvolle eigenaren van start-ups (pitch), een jury van hoogleraren (essay), of regisseurs en docenten van een kunstacademie (design).

Pitch

Dit jaar is er een extra mogelijkheid om je als student aan te melden voor het symposium. Heb jij een idee voor een start-up met maatschappelijk rendement? Dan kan jij een pitch inleveren om zo je deelname aan het symposium te verzekeren.

Vereisten

• Pitch je idee in een filmpje van maximaal 5 minuten of beschrijf je idee in maximaal 700 woorden
  • Het idee moet gerelateerd zijn aan het thema
  • De start-up heeft een maatschappelijk doel en is daadwerkelijk in de praktijk te brengen.

• De beste pitches worden uitgenodigd op de VeerStichting Pitchdag
  • De winnaar wordt bekend gemaakt op het symposium en krijgt €1000,- om het idee uit te voeren

Essay

De Nederlandse betekenis van essay komt van het Franse essai, wat vrij vertaald probeersel betekent. Laat je dus niet afschrikken: een betoog, een beschouwing, een vertelling, een ervaring, het mag allemaal.

• Maximaal 700 woorden gerelateerd aan het thema
  • Mag in het Engels worden geschreven

Winnaars

• De twee beste essayisten mogen hun essay voordragen op het symposium
  • Het beste essay wordt gepubliceerd in de krant

Inspiratie opdoen? Bekijk de essays van de winnaars van afgelopen jaren dan hier

Design

Onder deze opdracht vallen veel verschillende vormen die allen aan het thema gerelateerd moeten zijn, zoals:

• Korte film
  • Poster
  • Foto
  • Schilderij
  • Beeld
  • Installatie
  • Maquette

Vereisten

• Het design is gerelateerd aan het thema
  • De opdracht is in te leveren, zodat deze beoordeeld kan worden

Als je gebruik wil maken van deze alternatieve opdracht, neem dan eerst contact op met Vivienne Benard (Studenten)

Winnaars

• De beste designopdracht(en) zullen op het symposium tentoongesteld worden

Aanmelden?

Meld je aan!

De deadline om je aan te melden voor het VeerStichting symposium is 2 mei 2017. Rond augustus wordt de uitslag bekend. Studenten betalen slechts €60,- voor twee dagen symposium, (inter)nationale sprekers, bijzondere ontmoetingen met de ‘vormgevers van de maatschappij’, ontbijt, lunch, borrel en diner. Ook je verblijf wordt eventueel geregeld in het geval je dat niet zelf kunt regelen!

Onze ambassadeurs organiseren als voorproefje voor het symposium en ter introductie van het thema verschillende Veerevenementen in heel Nederland en Vlaanderen. Klik op Veer Events voor meer informatie.